10 jul 2020

'Je Makelaar, Je beste Verzekering' is namelijk dé referentie geworden in de verzekeringssector. Wie had dit 25 jaar geleden durven denken? Dit boek is een terugblik op wat er de voorbije 25 jaar gebeurd is.

Op 5 december 1994 wordt de coöperatieve vennootschap Brocom opgericht, op initiatief van de makelaarsfederaties Feprabel en FVF, en 22 verzekeringsmaatschappijen. Brocom – een samentrekking
van ‘Brokers’ en ‘Companies’ – is een gezamenlijk operationeel platform van de makelaars en de verzekeringsmaatschappijen.

Het logo van Brocom met het David-beeld is intussen geëvolueerd naar het blauwe vinkje met de slogan ‘Je Makelaar, Je beste Verzekering’. Het blauwe vinkje is momenteel niet meer uit het straatbeeld en de verschillende media weg te denken.

Wie had dit 25 jaar geleden durven denken? Het David-beeld, dat symbool stond voor de ‘onafhankelijke’ makelaar die moest opboksen tegen de grote marktspelers, is vandaag helemaal niet meer van toepassing. ‘Je Makelaar, Je beste Verzekering’ is namelijk dé referentie geworden in de verzekeringssector. Dat blijkt uit consumentenstudies en de cijfers van Assuralia.

Dit boek is een terugblik op wat er de voorbije 25 jaar gebeurd is. Verschillende actoren komen aan bod. Tegelijkertijd kijkt het boek met het traject ‘Broker 4.0’ vooruit naar de verzekeringsmakelaar van de toekomst.

U kunt het volledige boek lezen via deze PDF.